onsdag 17 november 2010

Drottninggrottor

Jag tycker hallongrottor är så himla gott, men det var nog flera år sen jag bakade några så jag tyckte det var på tiden att göra det. Passade på när sambon skulle repa med sitt band och gärna ville ha med sig något ätbart, så fick jag ju en testpanel också :o) De får nog testa fler saker lite då och då tror jag! Däremot hade jag ingen hallonsylt hemma så jag tog drottningsylt istället.
Tyvärr tyckte jag inte att det här receptet jag använde blev så bra så jag ska prova ett annat nästa gång. De smulade sönder alldeles för mycket. Men smaken var det inget fel på!

6 kommentarer:

  1. Å, disse så veldig gode ut! Jeg håper du legger ut oppskriften når du finner en som fungerer bedre, for disse vil jeg prøve!

    M:)

    SvaraRadera
  2. Ser jättegoda ut i allafall!

    Lät väldigt gott med drottningsylt i, nåt jag får testa nästa gång jag bakar hallongrottor! :)

    jättehärlig blogg du har förresten!

    SvaraRadera
  3. Monica: Det ska jag absolut göra! Skulle nog säga att det är en klassiker här i Sverige så jag ska nog hitta något bättre recept ganska snart :o)

    Annica-annicake: De tog slut, så de var nog inte sååå hemska ;o) men jag har ätit bättre. De funkade jättebra med drottningsylt, och jag tyckte att det blev väldigt fin färg eftersom den sylten är ganska mörk.
    Vad kul att du tycker om min blogg! Det värmer att höra och ger energi att fortsätta!

    SvaraRadera
  4. Jag måste få rekommendera mitt recept på hallongrottor, det är helt enkelt det bästa enl mig. Nu vet jag ju inte vilket du använt dig av denna gång :)
    Kika in på min blogg och under hårda kakor så hittar du det både med hallon och hjortronsylt :)

    SvaraRadera
  5. Jag har nog aldrig bakat hallongrottor (eller med annan sylt), däremot så äter jag dem väldigt gärna om jag blir bjuden.

    SvaraRadera
  6. Sarah: Jag provade det som finns i rutiga kokboken, men jag ska absolut prova ditt!

    Erika-Bakglädje: Då är det nog dags att prova....eller? De är ju egentligen världens lättaste att göra :o)

    SvaraRadera