måndag 25 oktober 2010

Recept - Kokosmousse

Det här receptet brukar jag använda mig av när jag gör kokosmousse. Det är bra för att det är lätt att göra och inte så sött. Passar bra ihop med t ex dumlefluff. Däremot blir den ganska lös så det kan vara bra att låta den stå och dra sig lite extra i kylen innan man lägger den i tårtan.
  • 200 g creme fraiche
  • 1,5 dl kokosflingor
  • 1 dl socker
  • 2 dl vispgrädde
Blanda creme fraiche, kokosflingor och socker. Låt kokosblandningen stå en stund i kylskåpet och dra sig lite så blir den tjockare och stadigare. Vispa grädden och vänd ner i kokosblandningen.
Tips: Om du vill ha moussen lite stadigare, ställ in in den i kylen en stund till innan du använder den.

1 kommentar:

  1. Vad gott det låter, det måste jag testa nästa gång jag gör tårta

    SvaraRadera