söndag 17 oktober 2010

Intiwaras födelsedag

Den här tårtan gjorde jag till min underbara bonusdotters 10-års dag för snart 2 år sen. Om jag inte missminner mig helt så är det min första våningstårta och min första rosett. Rosa och lila har alltid varit hennes färger så det fick bli grunden. En färgglad tårta till en färgglad tjej!
Det tog flera timmar att bara färga marsipanen och sugarpasten i alla olika färger.....men det var det verkligen värt. Det är alltid svårt att beräkna hur mycket man ska färga också för man vill ju inte ta för lite och sen behöva lägga tid på att färga mer, men samtidigt vill man ju inte ta för mycket så man får en massa över. Jag har helt klart blivit bättre på det där allt eftersom och jag tar ju hellre lite för mycket än lite för lite :o) Jag gillade de lite annorlunda rosorna som gick snabbt och lätt att göra.
Snart fyller hon år igen (december). Ska bli skojigt att få höra vad hon har för önskemål i år :o)
  • Ljusa bottnar med lite citronsmak.
  • Fylld med hallonmousse och mörk chokladmousse
  • Täckt med marsipan/sugarpaste
  • Rosetten är gjord i modelleringspasta

1 kommentar:

  1. Vilken läcker tårta! Gillar alla färger och de fina blommorna. Vilken härlig rosett!

    SvaraRadera