onsdag 22 december 2010

Rorri och fjärrkontroll

Det här var riktigt skojiga doptårtor. Min arbetskamrat skulle döpa båda sina barn och ville ha något annorlunda i tårtväg, något som representerade var och ett av barnen just nu. Stora killen Adam gillar Rorri och det var ju inga problem (jag har ju gjort några Rorri förut :o) men lilla tjejen är helt GALEN i........fjärrkontroller!
Hur sjutton skulle jag kunna komma på något snyggt med fjärrkontroll???


Rorri har jag ju som sagt var gjort förut, så det var väl inga större problem att få ihop. Nu kom jag till och med ihåg stjärnan på kepsen! MEN......finns ju alltid ett men......så ser jag nu att jag istället glömde sätta på avgasrören! Verkar som om Rorri helt enkelt inte VILL bli fulländad för mig ;o)

Sen var det ju det här med fjärrkontrollen. Det fick till slut bli ett bord med en duk på, och uppepå fick en fjärrkontroll ligga. Tyvärr blev det blev så himla färglöst, så i sista stund la jag på ett par blommor som jag hade gjort på prov sedan innan. Då kändes det i alla fall lite bättre.
Nu när jag sitter här och tittar så funderar jag på varför i hela friden jag gjorde en vit duk och inte någon annan färg! Jaja, ibland kommer inte de bra ideérna förrän efteråt :oP
Ljusa bottnar (vaniljsmak)
Tårta 1: jordgubbsmousse och fluffig vaniljkräm
Tårta 2: hallonmousse och dumlefluff
Smörkräm (vaniljsmak)
Marsipan/sugarpaste

13 kommentarer:

  1. Vad härliga!!! Fjärrkontroller är nog den bästa leksaken för de små:)

    SvaraRadera
  2. Vilken roligt önskemål! En fjärrkontroll hade passat till min 10-månaders pojke med :-) Vi får hoppas att du får en Rorri-beställning till så du får revansch ;-)

    SvaraRadera
  3. Tycker att du har lyckats jättebra med ditt uppdrag! Fina tårtor!

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga tårtor! Konstigt det där med fjärrkontroller och småbarn, skulle passat min lilla 7-månaders tjej oxå :) Tycker verkligen du lyckades, Rorri är superfin och fjärrkontrollen ser riktig ut!!!

    (bliminjast.blogg.se)

    SvaraRadera
  5. Så fina och välgjorda tårtor! Fjärrkontrollen ser faktiskt riktigt ut, vår nästan ettåring hade också gillat den. ;-) Tycker om de orange blommornao också. Och Rorri är väldigt lyckad!

    SvaraRadera
  6. Du är grym på att modellera! God jul på dig!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga tårtor, jag gillar din modellering! Fjärrkontrollen är slående lik min :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tårtor. Du är så duktig på att modellera. Fjärrkontrollen ser ju riktig ut. Och Rorri är jättefin.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  9. Fjärrkontrollen ser verkligen äkta ut! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  10. Var länge sen jag hade tid att kika in här och jag ville bara säga att du gjort jättemånga fina tårtor i det sista :) Hoppas jag har tid att titta inom lite oftare nu :)

    SvaraRadera
  11. Detaljerad fjärrkontroll.. så verklighetstrogen! *ler*

    SvaraRadera
  12. Hej, min fru har nyligen blivit intresserad av tårtdekorering så jag undrar om du har några tips på butiker i Göteborg där man kan hitta allt man behöver till sådant? Tack på förhand :)

    /Peter

    SvaraRadera
  13. Tack allihopa!

    Peter: Min favoritbutik som jag handlar det mesta i är Tårtdecor som ligger i Kungälv - www.tartdecor.se Hoppas din fru tycker det är lika kul som jag tycker!

    SvaraRadera