måndag 20 december 2010

Nalle Puh och hans vänner

Oj oj, nu var det visst längesen jag uppdaterade bloggen. Ärligt talat har mitt jobb tagit mycket tid och kraft så när kvällen väl kommit och det är dags att lägga barnen så har jag somnat som en stock tillsammans med dom (antagligen först...hihi) Det var betydligt lättare att hinna med och ha ork för allt när jag var hemma med sonen, samtidigt som det är väldigt skönt att få träffa alla arbetskamrater igen och komma bort från hem och barn några timmar. Det kan bli väldigt intensivt att vara hemma...
Men jag har i alla fall hunnit med att göra några tårtor. Bl a den här Nalle Puh tårtan till lilla Lea som fyllde 3 år.

Önskemålet var att få med alla alla figurerna, eller i alla fall de viktigaste så jag gjorde Puh, Nasse, Ior och Tigger.


Puhs huvud kan verkligen krångla. Gjorde nog om det 3 ggr innan jag var nöjd med alla former. Borde tagit en bild från sidan också så ni hade fått se honom i profil.

Detaljerna på Iors huvud känner jag att jag kunde gjort lite bättre, men men... Det får bli nästa gång! :o)
Tigger blev en aning tjock! Marsipanen var lite för mjuk och han sjönk liksom ihop, men å andra sidan så kanske han helt enkelt hade ätit för mycket honung! ;o)

Ljusa bottnar (vaniljsmak)
Vaniljmousse och kolakräm
Smörkräm (vaniljsmak)
Marsipan/sugarpaste

11 kommentarer:

  1. Utrolig fin kake! Alle figurene er kjempefine, de ser akkurat ut som de skal. Nydelige farger også!

    Flinke du :)

    M:)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad vacker. Vilka härliga figurer, de är mycket fint modellerade. Jag hoppas kunna öva lite på modellering under julledigheten för jag tycker det är så kul, men tiden har inte riktigt funnits. Är gräset spritsat eller är det SP?
    Jag får passa på att önska dig en god jul!

    SvaraRadera
  3. Tårtan är så fin! Festligt med tvåvåningstårta, och figurerna är jättesöta. Och det är nog sant att man hinner bättre med när man är hemma, är hemma själv för tillfället och mycket att göra är det ju men ändå går det enklare än när jag jobbade och skulle få kombinationen jobb, barn och bakning att gå ihop...

    SvaraRadera
  4. Tycker att tårtan är jättemysig... förstår att det är svårt att hinna med blogg och jobb...

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Nalle Puh blev verkligen så perfekt! Själv börjar jag jobba om ca en månad efter ett års föräldraledighet, kan ana redan nu att det blir lite mindre bakat och bloggat...

    SvaraRadera
  6. Jättefin tårta! Gillar iden med att du satt tiger upp och ner i honungsburken. Himla charmigt :0)

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tårta du gjort Sofia!
    Jag tycker att det är så svårt att modelera figurer, för det är svårt att få till dragen så man känner igen karaktären på en gång. Du har lyckats jätte bra med det =)
    God fortsättning
    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera
  8. Råkade klicka in hit av en slump, WOW du är ju hur duktig som helst!! Riktigt inspirerande, tack :)

    SvaraRadera
  9. Snyggt att Tiger står på huvudet i honungs burken!
    Snygga detaljer! :)

    SvaraRadera
  10. There is shocking news in the sports betting world.

    It has been said that any bettor needs to look at this,

    Watch this now or quit placing bets on sports...

    Sports Cash System - Robotic Sports Betting Software.

    SvaraRadera