fredag 14 januari 2011

Intiwaras födelsedagstårta

Jag har inte varit särskilt aktiv här den senaste månaden. Ärligt talat känns det som jag tagit en paus från både dator och bakning! Och det har varit rätt skönt om jag ska vara helt ärlig...
Men nu är det nytt år och nya tag! Ett par tårtor hann jag med i slutet av december dock och det här är en av dom.

Min bonusdotter fyllde år i slutet på december och självklart skulle vi ha en tårta även till själva födelsedagen. Gjorde ju en annan (den med mangabilden) till kalaset.

Jag gillar färgkombinationen vitt, svart och rosa och tyckte att det passade henne.

Som avslutning gjorde jag små kulor i olika storlekar.

Ljus botten
Fylld med chokladmousse gjord på Marabou Mint krokant och blåbärsmousse

Måste säga att det faktiskt blev väldigt gott. Var lite osäker på kombon blåbär/mintchoklad, men det funkade trots att minten tog över lite mer än vad jag hade velat. Det var gott med lite krokantbitar i också.

8 kommentarer:

  1. Jättefin tårta och det kan allt behövas paus från bakandet och datorn ibland så att man får nya krafter och inspiration

    SvaraRadera
  2. Wow!! Verkligen fräck tårta. Alltid lite nervöst att testa nya kombinationer Men roligt!!

    SvaraRadera
  3. Så snygg den blev! Smaken lät inte helt tokig :-) Snygga färger, har faktiskt fått önskemål om just de färgerna till en kommande tårta!

    SvaraRadera
  4. Jätteläcker!
    älskar den färgkombinationen!!

    SvaraRadera
  5. Härlig tårta och härligt med en paus speciellt ifrån datorn skulle jag tycka :-)

    SvaraRadera
  6. Oi, den var superfin! Så rette og fine stripene var, og fargene var flotte.

    M:)

    SvaraRadera
  7. Härlig färgkombination. Slilren och helt klockren som alla dina tårtor är. Du är verkligen så duktig på helhetsdesignen. Fräscht med mjölkchokladen, minten och blåbären. Den kombon måste testas.

    SvaraRadera