söndag 24 juli 2011

Svart marsipan

För ett par veckor sen var jag i min favoritaffär - Tårtdecor! Agneta och de andra som jobbar där är så himla trevliga och de får ju in fler artiklar hela tiden, så jag hittar nästan alltid något nytt som jag bara "måste" ha! He he
Därför måste jag visa att de fått in svart marsipan! Det tycker jag var toppen, för svart är den färgen jag tycker är svårast att få till i stora mängder. Det går åt så otroligt mycket färg och sen färgar det av sig när man äter marsipanen. Färdigfärgad är väldigt mycket enklare.


Köpte lite andra saker också.......när jag ändå var där.........men allt tog jag inte bild på :-) Egentligen ville jag ha gumpaste eftersom de inte hade någon när jag var där några veckor innan. Jag visste att de skulle få in en sändning och trodde naturligtvis att de skulle ha det denna gången. Men nähä, det hade sålt slut på 3 dagar!!! Det här med sockerkonst har blivit så stort att de inte ens hinner producera i takt med efterfrågan. Jättekul att det blivit så stort tycker jag! (fast lite synd om mig som inte fick köpt någon gumpaste...) Nästa gång kanske :-P

4 kommentarer:

  1. Brukar oxå handla där men aldrig sett svart marsipan tidigare -väldigt häftigt!!! Fin blogg, by the way =)

    SvaraRadera
  2. hej! skulle vilja komma i kontakt med dig för en beställning till den 19/11. om du är intresserad maila mig på erikssonkristina@tele2.se
    ha det smarrigt!
    kristina

    SvaraRadera
  3. Varför inte bara göra egen ;)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar färga egen svart marsipan, men det går åt så mycket färg och ibland är det skönt att vara lite lat ;-)

    SvaraRadera