tisdag 12 juli 2011

Hello Kitty.....igen!

Hello Kitty är ju sååå otroligt populär och jag måste säga att även om jag har gjort många (måååånga) så tycker jag fortfarande att det är lika roligt! Den här tårtan skulle vara likadan som denna tårta jag gjorde för längesen. Men eftersom det är tråkigt att göra en exakt likadan blev det bara samma Kitty. Resten ändrade jag.


Blommorna är gjorda i marsipan/gumpaste precis som skylten. Sockerkulorna kommer från Dr.Oetker.


Ljus botten
Tiramisu och jordgubbsgrädde
Smörkräm
Marsipan/Sugarpaste

Ca 11 bitar

Den här rosa Hello Kitty-tårtan blir mitt första bidrag till Söta sakers månadsutmaning, som denna månad har temat: rosa

9 kommentarer:

  1. Men så är det ju precis, Hello Kitty är alltid lika rolig och ganska tacksam att göra! :) Den här blev också jättefin! Skoj idé med namnskylten, och så är pärlbandet runt kanten väldigt vackert.

    SvaraRadera
  2. Hello Kitty verkar gå hem hos flickor i alla åldrar.
    Tårtan är jättefin!

    SvaraRadera
  3. Superfin! Hur gör du Hello Kitty? Är det smörkräm eller skär du ut i sockerpasta?

    SvaraRadera
  4. Tack för era fina kommentarer! De värmer!

    Bullmamma: Jag använder mig nästan bara av marsipan eller marsipan blandat med några gram sockerpasta.

    SvaraRadera
  5. Jättefin tårta! HK, är rolig att göra, och kan ju faktiskt varieras i det oändliga!

    SvaraRadera
  6. Jättesöt tårta! Extra fin med namnskylten :)

    SvaraRadera
  7. Den var nydelig :)
    Sjekk min matblogg !

    SvaraRadera
  8. Hej hur gör du hello Kitty’ n ?

    SvaraRadera