söndag 19 juni 2011

Rom (Italien), rosor och katt

Det här var en riktig utmaning! Min arbetskamrat ville ha en liten tårta till sin väninna som fyllde år. Ledorden var Rom (staden) för att de hade varit där tillsammans på en resa och rosor och katter är något hon gillar väldigt mycket. Fick verkligen tänka så det knakade, men det första jag tänkte på var ju Colosseum så den tanken återkom hela tiden. Men hur sjutton skulle jag lösa det? Det här blev i alla fall resultatet och jag kände mig nöjd till slut :-)



Ljus botten
Hallonmousse och mörk chokladmousse
Smörkräm
Marsipan/sugarpaste

Ca 6 bitar


6 kommentarer:

  1. jättefin tårta! Tycker du klarade uppdraget bra =) Men ibland måste man verkligen tänka till ;)

    SvaraRadera
  2. Så söt katten är. Kul idé att göra kanten så det ser ut som Rom.

    SvaraRadera
  3. Haha, utrolig smart løsning på utfordringen!

    M:)

    SvaraRadera
  4. Tycker du skall vara supernöjd. Tårtan blev jättefräck med kanten. Söt kisse med och jätte fint med rosenknoppen ihop med rosorna. Det är svårt att få ihop allt på en sådan liten tårta

    SvaraRadera