söndag 3 april 2011

Djur och natur

Igår gjorde jag en födelsedags tårta till grannen. Även som förra året när jag gjorde denna tårtan firade hon tillsammans med sin man och syster eftersom de fyller år nästan samtidigt.

Det betyder ju också att de vill ha något som symboliserar de alla 3, och det kan ju vara lite svårt. Men de gillar alla naturen och djuren som bor där (fastän hennes syster är superallergisk mot alla pälsdjur!) så det fick bli temat för årets tårta.

Jag funderade på vilka djur jag skulle göra och kom fram till att de fick bli de största djuren i skogen. Björn och älg.

Jag både täckte tårtan och gjorde alla dekorationer i marsipan eftersom det skulle vara en gelatinfri tårta (och den sugarpasten jag använder mig av i vanliga fall innehåller gelatin)


Ljus botten (vaniljsmak)

Hallongrädde och blåbärsgrädde

Smörkräm (vaniljsmak)

Marsipan

10 kommentarer:

  1. Jättefin! Underbart att björnen ser lite ut som att "vågar jag sitta här brevid dig" :-)

    SvaraRadera
  2. Supersöt! Härliga djur, de har så fina ansiktsuttryck. :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga djur!

    Du har väl inte missat chansen att vinna ett av två härliga cupcake-sett i min blogg, idag är sista chansen!

    Kram Karin
    www.bagerskan.se

    SvaraRadera
  4. Så söt! Jag gillar björnens min, men alla modelleringar är superfina!

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin tårta. Djuren är ju hur söta som helst!

    SvaraRadera
  6. Snygg tårta, älskar älgen han såg så cool ut :-)

    SvaraRadera
  7. Åh vad mycket fint du gör! Blev genast en följare av din fina blogg. Och fina kort tar du också!!! Så roligt att se så mycket fina tårtor, vilken inspiration du är!!!

    SvaraRadera
  8. Detta är en tårta som skulle passa alldeles utmärkt på mitt bord.

    Gör du bara tårtor rätt upp och ner eller har du beställningar på dem?

    SvaraRadera