fredag 23 mars 2012

Scandinavian Cake Show 2012

Wohoo!!!! Nu har det kommit ut information om Scandinavian Cake Show som gå av stapeln den 22-23 september i år. Gå in under fliken "tårttävling" så kan ni läsa mer om hur du anmäler dig osv.

Det ska bli så otroligt kul och jag tänker så klart anmäla mig till tävlingen även detta året, det gör väl ni också? Eller hur! Det här var mitt bidrag år 2010 till bröllopstårtorna som då hade temat 70-tal.


Bröllopstårtorna har temat "Vinterbröllop" och Motivtårtorna har temat "Min sockersöta värld"

De har också 2 nya kategorier i år. En ungdomskategori och en barnkategori.

Nä, nu ska jag gå och skissa lite, så jag inte tappar bort alla ideér jag har i huvudet :o) Ha nu en härligt dag i solskenet.......äntligen är våren här!

4 kommentarer:

  1. Gör man tårornpå plats? Funderar och anmäla mig.

    SvaraRadera
  2. Nej, det gör man inte. Man tävlar med så kallade "dummies", dvs inte riktiga tårtor. Man använder sig av frigolit former som man klär och dekorerar precis som en vanlig tårta. Det finns några speciella regler som du kan läsa om på SCS´s hemsida (som att du inte får sticka in blommor i tårtan/former och att allt ska vara ätbart, förutom floristtråd och tejp till sockerblommor)

    SvaraRadera
  3. Härligt, Sofia. Kul att du är igång. Det är redan ett gäng tårtentusiaster som har anmält sig. Trevlig helg!

    Hälsn. Agneta

    SvaraRadera
  4. hej
    kan man köpa tårtor av dig??
    Vi ska gifta oss i augusti och jag vill ha något speciellt och eget som tårta...
    bara äääälskar dina tårtor.
    mvh marika

    SvaraRadera